Naar aanleiding van de nieuwe serveromgeving de volgende instellingen voor mail gebruiken.
Vroeger werd vooral mail.domeinnaam.nl gebruikt. Dit is niet meer van toepassing vandaag de dag. Met dient dus de opgegeven servernaam (zie hieronder) te gebruiken! Deze is namelijk beveiligd met een professioneel SSL certificaat die zorgt voor een beveiligde verbinding tussen uw email programma en de mailserver.
Inkomende email IMAP-instellingen
Servernaam: ns1.marketier2.net
Gebruikersnaam: uw volledige emailadres
Wachtwoord: wachtwoord van uw emailadres
Poort: 993
Versleuteling: SSL/TLS
Optioneel: hoofdmap instellen op “Inbox” (zonder aanhalingstekens) voor synchronisatie
Inkomende email POP-instellingen
Servernaam: ns1.marketier2.net
Gebruikersnaam: uw volledige emailadres
Wachtwoord: wachtwoord van uw emailadres
Poort: 995
Versleuteling: SSL/TLS
Uitgaande email SMTP-instellingen
Servernaam: ns1.marketier2.net
Gebruikersnaam: uw volledige emailadres
Wachtwoord: wachtwoord van uw emailadres
Poort: 587
Versleuteling: STARTTLS
Voorheen werd voor de uitgaande mailserver poort 465 (met SSL) gebruikt. Aangezien deze poort behoorlijk verouderd begint te worden, is vandaag de dag het advies om poort 587 (met STARTTLS) te gebruiken. Zie voor uitgebreidere uitleg hier en hier. Dus wanneer u in de gelegenheid bent, dan adviseren wij u niet meer poort 465 (met SSL) te gebruiken, maar poort 587 (met STARTTLS) voor de uitgaande mailserver. Op die manier zal u ook in de toekomst geen problemen ondervinden met het versturen van email.
In (bijvoorbeeld) Outlook kan u deze instellingen gemakkelijk controleren door te klikken op “Bestand”, vervolgens (in het nieuwe scherm) selecteert u het emailaccount waarmee u “problemen” ondervindt. Wanneer u hier het juiste emailaccount heeft geselecteerd, dan klikt u op het icoon met “Accountinstellingen” en aldaar te klikken op “Serverinstellingen”. Controleer hier zowel de “Inkomende e-mail”- alsook de “Uitgaande e-mail”-instellingen. Vaak wordt door Outlook automatisch mail.domeinnaam.nl gevonden/gebruikt, dit is echter incorrect!
Vaak ontstaan er allerlei problemen m.b.t. email(accounts) door het gebruik van verkeerde of zelfs verouderde instellingen. Ook kan het zijn dat u nog “relay” gebruikt. Dat wil zeggen dat u email verzend via uw domeinnaam maar daarbij gebruik maakt van de mailserver van uw internet provider. Dat laatste wordt steeds meer geblokkeerd door providers in verband met misbruik (= spam).
Gegevens voor de Site Administrator:
Deze is te benaderen middels het webadres: https://www.uwdomeinnaam.com:8443
Inlog met Site admin en Wachtwoord.
Gegevens voor de website statistieken:
Deze is te benaderen middels het webadres: https://uwdomeinnaam.nl/plesk-stat/webstat-ssl/
Gegevens voor webmail:
Deze is te benaderen middels het webadres: webmail.uwdomeinnaam.nl (geen www)
Inloggen met uw gebruikersnaam / e-mailadres en wachtwoord.
Inloggen op uw WordPress website:
Deze is te benaderen middels het webadres: www.uwdomeinnaam.nl/wp-admin
Voor vragen over databases, PHP instellingen, aanpassen hosting instelling kunt u rechtstreeks contact op nemen met:
Sido Mollema, op 06-43213738
Op zoek naar een domeinnaam?